أنظمة التشغيل
أنظمة التشغيل
أنظمة التشغيل
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أنظمة التشغيل

Operating systemsأنظمة التشغيل
 
الموقع  الرئيسيةالرئيسية  البوابةالبوابة  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  65  

 

 لاول مره على مستوى المنتديات الدعم الفنى المباشر والصيانه وحل مشكلات البرامج لأجهزة لأعضاء الموقع لحد البيت :)

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
admin
Admin
admin


عدد المساهمات : 63
نقاط : 180
السٌّمعَة : 0
تاريخ التسجيل : 06/04/2011
العمر : 37

لاول مره على مستوى المنتديات الدعم الفنى المباشر والصيانه وحل مشكلات البرامج لأجهزة لأعضاء الموقع لحد البيت :)  Empty
مُساهمةموضوع: لاول مره على مستوى المنتديات الدعم الفنى المباشر والصيانه وحل مشكلات البرامج لأجهزة لأعضاء الموقع لحد البيت :)    لاول مره على مستوى المنتديات الدعم الفنى المباشر والصيانه وحل مشكلات البرامج لأجهزة لأعضاء الموقع لحد البيت :)  Emptyالإثنين مايو 02, 2011 5:34 pm

لاول مره على مستوى المنتديات الدعم الفنى المباشر والصيانه وحل مشكلات البرامج لأجهزة لأعضاء الموقع لحد البيت :)  952w3ujhkl




السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



كالعاده ان شاء الله هنكون اول موقع يعمل دعم فنى وصيانه مباشره


وده مش هتلاقيه الا هنا وبس ان شاء الله


للأجهزه والبرامج للأعضاء المتواجدين بالموقع




سيتم فتح الموضوع لتلقى الطلبات الخميس 31/03/2011 فى الساعه الرابعه ونصف عصرا

المشرفين المتواجدين اليوم

من الساعه 5.30 ال 6.30 مساءا





سيتم الرد فى الموضوع على المشاكل
نظرا لطلب الاعضاء حتى يستفيد الجميع
ومن يواجه مشكله
سيتم التواصل معه ومساعدته ان شاء الله


ملاحظات هامه للجميع

برجاء توضيح المشكله فى طلبك فى الموضوع ومشكله واحده فقط

وعدم السؤال عن اى مشاكل اخرى حتى تتيح الوقت والفرصه لغيرك

يتم الرد على الطلب بعده بدقائق من عمل الطلب ويرجى متابعة الرسائل الخاصه لمعرفة طريقة التواصل

وبرجاء سرعة الرد من الاعضاء والتواصل حتى تتم تلبية الطلبات





شرح الموضوع بكل تفاصيله


ان شاء الله سيتم مساعدة اى عضو يطلب المساعده فى اى حاجه من الأتى


* مشاكل تصطيب البرامج


* مشاكل التعامل مع بعض البرامج بعد تصطيبها (ليس شرح استخدام البرامج)


* التعريفات ومشاكلها


* اعدادت النسخه (لغه, برامج , تعريفات)








سيتم شرح كل شىء تفصيلا فى الموضوع



نبدأ على بركة الله



بسم الله الرحمن الرحيم






ان شاء الله التواصل هيبقى مع الاعضاء فى الموضوع فقط


عن طريق برنامج Team Viewer التيم فيوير







واللى ميعرفش التيم فيوير ديه نبذه صغيره (حلوه نبذه دى) عن مهمة البرنامج



البرنامج بيمكن الاشخاص من الدخول لاجهزة اشخاص اخرين عن طريق عمل
شبكة وهميه بين الجهازين عن طريق الانترنت



والتحكم فى الجهاز الاخر الذى يتم الدخول ليه




يعنى بيبقى قدامى جهازك وانا قاعد فى مكانى وانتا قاعد فى مكانك
ومشكلتك بتقولى عليها وان شاء الله اقدر اساعدك فى حلها ...




يجب تحميل البرنامج TeamViewer 6.0


من هنا قبل اى شىء


لاول مره على مستوى المنتديات الدعم الفنى المباشر والصيانه وحل مشكلات البرامج لأجهزة لأعضاء الموقع لحد البيت :)  Ghfh


لاول مره على مستوى المنتديات الدعم الفنى المباشر والصيانه وحل مشكلات البرامج لأجهزة لأعضاء الموقع لحد البيت :)  Rtert

مرفق معه الشرح لمن لا تظهر عنده الصور



ان شاء الله هحتاج من العضو اللى هيطلب مساعده الرقمين دول



* هوية الجهاز


* باسوورد الجهاز






قبل اى حاجه يجب توضيح الأتى ::



اقسم بالله ان دخولى على جهازك هيكون للمساعده فقط ولا يوجد اى شىء اخر


لان ممكن ناس تقول كلام مستفذ انى ممكن العب فى جهازك او حاجه بس انا اقسمت بالله علشان محدش يقول حاجه تنرفز وفى الاول والاخر انا مش مجبر انى اساعد حد انا حابب اساعد للماسعده فقط لا غير وربنا وحده يعلم ...






نيجى بقى لشروط طلب الدعم الفنى والصيانه::




* لكل عضو طلب واحد فقط فى الاسبوع ...

* التجاوب السريع من العضو عند حل مشكلته وتنفيذ تعليمات المشرف الذى يقوم بالصيانه لتسهيل الموضوع وتوفير الوقت للأخرين

* يجب ذكر المشكله التى تواجه العضو فى الطلب ...


* فى حالة كثرة الطلبات سيتم عمل جدول للأعضاء بميعاد الصيانه ...

* سيتم تبليغ الاعضاء الذين يتم اختيارهم بالترتيب بميعاد الدعم الفنى والصيانه قبلها بفتره كافيه بحيث ان شاء الله تسمح للعضو بالتواجد ...



* يجب على العضو الالتزام بالميعاد الذى سيحصل عليه من المشرف


على الموضوع ليتم التواصل معه ...


* كبداية للموضوع الدعم الفنى لمدة ساعة واحده فقط سيتم تحديدها قبل يوم من الميعاد ...


* ارجو الصبر من الاعضاء فى حالة التأخير عن الرد لا قدر الله ...


* هام جداااا الطلب فى الموضوع فقط ولن يتم الرد على الرسائل الخاصه ...


* رجاء شخصى عدم طلب المساعده اذا كان الموضوع لا يستحق


حتى لا تأخذ فرصة عضو اخر يحتاج للمساعده ...








كيفية الطلب




* العضو اللى هيحتاج مساعده ان شاء الله سيضع طلبه فى الموضوع وسيتم مراسلته على الخاص


واخذ ايميله للتواصل والمساعده ...


* الدعم الفنى هيبقى ساعه واحده فقط فى اليوم كبدايه وسيتم تحديدها حسب تفرغ المشرف


مع امكانية زيادة الوقت فى حالة التفاعل من الاعضاء ...


* عند اكتفاء المشرفين من الطلبات سيتم اغلاق الموضوع حتى الانتهاء من مساعدة الاعضاء اللى طلبت المساعده وسيتم فتحه لتلقى طلبات جديده ان شاء الله ...






فى النهايه اتمنى من الله مساعدة اكبر عدد ممكن من الاعضاء


واتمنى صبر الاعضاء علينا فى تلبية الطلبات


فى حالة اى اضافات جديده للموضوع سيتم وضعها فى الموضوع بأذن الله







فى النهايه اتمنى من الله مساعدة اكبر عدد ممكن من الاعضاء


واتمنى صبر الاعضاء علينا فى تلبية الطلبات


فى حالة اى اضافات جديده للموضوع سيتم وضعها فى الموضوع بأذن الله







اتمنى لو قدرت اساعد اى شخص ميبخلش عليا




برجاء دعوه صالحه عن ظهر الغيب لوالدى المتوفى بالرحمه والمغفره




فى رعاية الله








لاول مره على مستوى المنتديات الدعم الفنى المباشر والصيانه وحل مشكلات البرامج لأجهزة لأعضاء الموقع لحد البيت :)  Sdfgsgsdf
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
https://operatingsystems.mam9.com
 
لاول مره على مستوى المنتديات الدعم الفنى المباشر والصيانه وحل مشكلات البرامج لأجهزة لأعضاء الموقع لحد البيت :)
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» احترف الكتابة في المنتديات Offline BBCode eDitor 2.0

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
أنظمة التشغيل :: الاعلام الالي :: برامج عامة-
انتقل الى: